Services

Secretariat

The secretariat welcomes the registered students from Monday to Friday from 10:15 to 10:30, from 12:30 to 13:30 and from 15:45 to 16:00.

Library

The library is open each day from 8:00 to 11:15, from 12:30 to 13:30 (not Wednesday) and from 14:30 to 15:45 (not Wednesday and Friday).

Le prêt des livres est réservé aux étudiants réguliers et aux membres du personnel de la HEB.

Les emprunts de livres se font sur présentation de la carte étudiant uniquement. Ils se font pour une durée de 15 jours, avec un maximum de 3 ouvrages à la fois.

Les retards dans les rentrées de livres peuvent donner lieu à des sanctions disciplinaires ou pédagogiques.

Les revues ne peuvent être empruntées. Elles sont uniquement consultables sur place.

Les ouvrages de référence ne peuvent être empruntés.

Le silence est de rigueur et l'usage des GSM est interdit.

Social service

Duty presence

Tuesday and Thursday from 9 am to 12 pm and from 1 pm to 4:30 pm at room 010
Hotline : +32.484.688.860

On appointment

Thursday and Friday from 1 pm to 4:30 pm at room 010

Private interviews

The social service makes itself available to students for any problem they might encounter (personal, family, legal, health problems, etc.)

The social service collects all the information that is relevant and useful for the organization of students' lives and helps them to solve certain problems (budget, health insurance, child benefits, grants, etc.).

Accommodation

The social service centralizes the demand and supply of accommodation: the French-speaking Community hostel, private residences, communal housing, furnished rooms, flats, etc. Moreover, the social service can also provide information appurtenant to the relevant legislation, rent agreements, rent deposit, disputes between owners and lodgers, etc.

Financial assistance

ESI implements a social assistance policy as defined within the Social Council. The size of the financial assistance awarded and the modes of allocation are decided in accordance with academic, social and financial criteria. These are examined in the course of a private and confidential interview with the social worker, who will be able to determine the appropriate solution for each individual case. The financial aid may be occasional or regular.

First-year students become eligible for financial assistance only as from the second semester of the academic year.

Contact

Social assistant
Mme Amal Rezzouki
École Supérieure d'Informatique
67 rue Royale
B-1000 Bruxelles
Tél: 02/211.01.14
Fax: 02/219.48.47

email arezzouki@he2b.be

Centre PMS

La mission du centre CPMS est d'écouter les étudiants, de leur apporter des informations et des conseils en santé, de leur proposer éventuellement une consultation et de les orienter, si nécessaire, vers les structures de santé existantes.

  1. Services rendus aux étudiants
  2. Maladies transmissibles

Contact

Centre Psycho Médico Social
57 avenue du Onze Novembre
1040 Bruxelles

Tél. 02/513.20.55
email secretariatcpms.ixelles@skynet.be

Accès

Tram 81 : arrêt Acacias (Avenue du Onze Novembre)
Bus 36 : arrêt Avenue du Onze Novembre
Métro (ligne 5) : arrêt Thieffry